Nowa usługa Paczkomat® InPost na lotnisku Poznań-Ławica
Nowa usługa Paczkomat® InPost w terminalu pasażerskim Portu Lotniczego Poznań-Ławica to odpowiedź na potrzeby podróżnych z bagażem podręcznym. Od 3 kwietnia 2024 roku podróżujący mają możliwość skorzystania z tego udogodnienia, które ułatwia przekazywanie przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa.
Jeśli podróżny znajdzie się w sytuacji, gdzie w jego bagażu podręcznym zostanie znaleziony przedmiot zabroniony w kabinie samolotu, na przykład perfumy o pojemności powyżej 100 ml, które powinny być w bagażu rejestrowanym, teraz może skorzystać z Paczkomatu® InPost. Dotychczas takie przedmioty musiały być wyrzucane, zgodnie z przepisami bezpieczeństwa.
Paczkomat® InPost umożliwia podróżnym wysłanie zakwestionowanego przedmiotu do innego Paczkomatu® lub na wskazany adres. Usługa ta adresowana jest głównie do tych, którzy mają przedmioty o wartości sentymentalnej lub inne ważne dla nich przedmioty, które mogłyby być zakwestionowane podczas kontroli bezpieczeństwa.
Urządzenie znajduje się w terminalu pasażerskim Poznań Airport, w Hali Odlotów, tuż po obszarze kontroli bezpieczeństwa. Proces korzystania z Paczkomatu® jest prosty: przedmiot należy umieścić w worku strunowym, odpowiednio go okleić, a następnie zapakować do kartonu o odpowiednich wymiarach i umieścić w skrytce urządzenia. Wysyłkę można zrealizować poprzez aplikację InPost Mobile.
Paczkomat® na lotnisku umożliwia wysyłkę krajową do innego Paczkomatu® lub kurierem na wskazany adres. Po złożeniu przesyłki w urządzeniu, podróżny może bez przeszkód przejść kontrolę bezpieczeństwa. To innowacyjne rozwiązanie ułatwia podróżowanie, zapewniając alternatywną opcję dla podróżnych, których przedmioty zostają zakwestionowane podczas kontroli bezpieczeństwa.