Austrian Airlines z technologią Aeroshark
Austrian Airlines z technologią skóry rekina
Austrian Airlines, idąc śladem innego przewoźnika z Lufthansa Group tj. linii SWISS, podjął decyzję o modernizacji swojej floty. Austriacki przewoźnik zastosuje nowoczesną technologię AeroShark początkowo w 4 z sześciu swoich maszyn Boeing 777-200ER. Proces wdrażania i modernizacji floty ma potrwać do marca 2025 roku.
Jakie właściwości ma AeroShark?
Technologia Aeroshark jest system folii powierzchniowych, a dokładnie przezroczystych żeber o wielkości około 50 mikrometrów. Opracowana przez Lufthansa Technik i BASF technologia optymalizuje aerodynamikę samolotu i pozytywnie wpływając na zużycie paliwa.
Samoloty przeznaczone do lotów długodystansowych dzięki zastosowaniu Aeroshark zaoszczędzą ok. 1% przy pojedynczym rejsie. W skali roku w skali roku dadzą tysiące ton mniej szkodliwego CO2.
Czym jest AeroShark?
AeroShark jest technologią powierzchniową opracowaną przez Lufthansa Technik i BASF. W zasadzie działania opiera się na właściwościach aerodynamicznej skóry rekina. Powierzchnia, która składa się z przezroczystych żeber o wielkości około 50 mikrometrów optymalizuje aerodynamikę samolotu, pozytywnie wpływając na zużycie paliwa.
Pierwszym przewoźnikiem, która wykorzystała technologię nowoczesnego system folii powierzchniowej były Swiss International Air Lines.