Komisja Europejska zaprzecza doniesieniom o zmianie odszkodowań za opóźnione i odwołane loty
Komisja Europejska zdementowała doniesienia dotyczące zmian w postępowaniu odszkodowawczym dla pasażerów z tytułu odwołania lub opóźnienia przelotu.
Zgodnie z obowiązującymi regulacjami Rozporządzenia WE 261/2004, w przypadku odwołania lub opóźnienia rejsu powyżej trzech godzin, pasażerowi należy się rekompensata, która jest zależna od długości odcinka przelotu (250, 400 lub 600 Euro). Powrót do działalności operacyjnej oznacza dla linii lotniczych również konieczność dalszego wywiązywania się z obowiązku odszkodowawczego względem pasażerów.
Pojawiające się w mediach informacje dotyczące zmian w powyższym postępowaniu okazały się nieprawdziwe. Przewoźnicy w dalszym ciągu są zobligowani zarówno do wypłaty rekompensat, jak i pozostawienia pasażerowi możliwości wyboru sposobu zwrotu środków za niewykorzystane z powodu pandemii bilety lotnicze.