Aktualna sytuacja w branży MICE
Branża MICE jest niewątpliwie jedną z najbardziej dotkniętych branż restrykcjami, wprowadzonymi przez władze w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa. Obowiązujący przez pewien czas całkowity zakaz organizacji targów, gali, konferencji i innych wydarzeń spowodował praktycznie zamrożenie branży.
Na początku czerwca nastąpiło niecierpliwie wyczekiwane przez sektor MICE stopniowe znoszenie obostrzeń. W chwili obecnej możliwe jest organizowanie eventów powyżej 150 osób, przy zachowaniu zasady, iż na jednego uczestnika musi przypadać co najmniej 2,5m2 powierzchni podczas wydarzenia oraz zachowaniu rygoru odległości 1,5m. Należy również postępować zgodnie ze szczegółowymi wytycznymi sanitarnymi. Dotyczy to wydarzeń organizowanych w powiatach "bezpiecznych", nie znajdujących się w żółtej lub czerwonej strefie, w przypadku których obowiązują obostrzenia, z zakazem organizowania wydarzeń włącznie (w strefie czerwonej).
Od momentu luzowania obostrzeń dla branży, obserwujemy znaczący wzrost liczby realizowanych wydarzeń: w sierpniu eTravel S.A. zanotowała 75% realizacji więcej, niż w czerwcu. Z optymizmem patrzymy również w przyszłość - na wrzesień prognozujemy co najmniej podwojenie wyniku czerwcowego.
Większość realizacji zleconych eTravel dotyczyła organizacji konferencji, szkoleń, noclegów oraz cateringu. Na powrót do organizowania wydarzeń w tradycyjnej formie najszybciej zdecydowały się podmioty z branży farmaceutycznej, FMCG, finansowej, logistycznej i transportowej.
Wszystkie dotychczasowe wydarzenia organizowane przez eTravel S.A. odbywały się zgodnie z wymogami bezpieczeństwa sanitarnego. Co niezwykle ważne, po żadnym ze realizowanych zamówień nie było przypadku zachorowania na koronawirusa wśród jego uczestników.
Względem roku 2019 osiągnęliśmy obecnie około 40% realizacji. Jest to bardzo pozytywna wiadomość, biorąc pod uwagę, iż nadal mamy do czynienia z restrykcjami w zakresie organizacji wydarzeń, a także w związku z ogólną sytuacją gospodarczą i epidemiologiczną w Polsce.
Optymistycznie również traktujemy wyniki ankiety przeprowadzonej przez firmę Idea Profit (http://www.ideaprofit.pl/raport/). Ponad 55% ankietowanych firm uważa, iż spotkania face-to-face są najskuteczniejszą formą realizacji wydarzeń dla własnych pracowników, a 64% uważa tą formułę również za najlepszą w przypadku relacji z klientami. 45% firm planuje powrót do realizacji wydarzeń w tej formie jeszcze w tym roku.