Nowy rozkład jazdy PKP Intercity. Z Warszawy do Gdańska w 2 godziny i 32 minuty.
Szybsze podróże z Warszawy do Trójmiasta, jeszcze lepsze skomunikowanie stolicy z Katowicami, Wrocławiem, Lublinem, Szczecinem, Opolem czy Kielcami - to najważniejsze nowości dla podróżujących do i ze stolicy.
Jak czytamy na stronach przewoźnika, nowy rozkład jazdy przynosi skrócenie czasu podróży pociągami Express InterCity Premium (EIP) z Warszawy do Trójmiasta. Składy Pendolino pokonają tą trasę o 20 minut krócej, dzięki wprowadzeniu dopuszczalnej prędkości 200 km/h na części linii kolejowej między stolicą a Gdańskiem. Podróż ze stacji Warszawa Centralna do Gdańska Głównego zajmie w przypadku najszybszego pociągu 2 godziny i 32 minuty, a do stacji Gdynia Główna – 2 godziny i 59 minut.
Poza krótszymi przejazdami pociągami EIP zapewniona zostanie także odpowiednia cykliczność kursowania składów ekonomicznych – kategorii IC i TLK (Twoje Linie Kolejowe). Najszybsze z nich pokonają trasę między Warszawą a Gdańskiem w niecałe 3,5 godziny.
Krótsze podróże na wielu trasach i więcej połączeń między dużymi miastami.
Trasę z Trójmiasta do Krakowa najszybszy pociąg pokona w 5 godzin. Z kolei czas przejazdu z Gdańska do Wrocławia skróci się o około 40 minut - najszybszy pociąg będzie jechał 4 godziny i 58 minut. Co za tym idzie, podróże między Poznaniem a Wrocławiem skrócą się z około 2 godzin i 20 minut do 1 godziny i 44 minut dla najszybszego pociągu.
Więcej pociągów pojedzie też z Lublina do Warszawy, Kielc i Radomia. W nowym rozkładzie mieszkańcy Lublina będą mieli do dyspozycji już 19 pociągów PKP Intercity, czyli o 4 więcej niż w obecnym rozkładzie. Znacząco podniesie się standard podróżowania, ponieważ większość połączeń z i do Lublina (11 z 19) będzie w kategorii InterCity (IC). Więcej par pociągów będzie kursować do Warszawy (12 zamiast 9 jak dotychczas), zwiększy się także liczba połączeń z Lublina do Kielc i Radomia (z 4 do 5).
Coraz więcej nowoczesnego taboru na torach
Nowy rozkład jazdy to również podwyższenie standardu podróżowania – w kategorii połączeń ekonomicznych wzrośnie liczba pociągów IC, mniej zaś będzie składów TLK. Zwiększy się udział kategorii IC wśród pociągów jeżdżących m.in. z i do Poznania, Szczecina, Bydgoszczy, Lublina, Białegostoku, Olsztyna i Zielonej Góry.
Rosnąca jakość taboru i związany z tym coraz wyższy komfort podróżowania są efektem realizowanego programu inwestycyjnego PKP Intercity, współfinansowanego ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.