2022-11-02

Pekapka-Nowa aplikacja PKP Intercity już wkrótce

Pekapka-Nowa aplikacja PKP Intercity już wkrótce

Nowa aplikacja PKP Intercity służąca do zakupu biletów na urządzenia mobilne, będzie nazywać się Pekapka.

Pekapka zastąpi poprzednie rozwiązanie IC Mobile Navigator, adaptując niektóre rozwiązania z wcześniejszej aplikacji. Przewoźnik uznał, że nadszedł czas na zmiany i jeszcze w tym roku ma zamiar uruchomić Pekapkę.

IC Mobile Navigator to rozwiązanie sprzed 7 lat, obecnie nieco inaczej konstruuje się aplikacje mobilne, zwłaszcza aplikacje sprzedażowe. Nie tyle chcemy dać nową aplikację, ile zmienić istniejącą, na rozwiązanie, które będziesz szybsze, bardziej wydajne, a także estetyczne – mówi wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz, cytowany przez serwis rynek-kolejowy.pl.

Wszystko wskazuje na to, że Pekapka wystartuje jeszcze w bieżącym roku. Obecnie przechodzi autoryzację sklepów internetowych Play i AppStore. Po tym procesie użytkownicy iOS oraz Androida będą mogli zainstalować aplikację na swoich urządzeniach mobilnych. Już dziś znamy ważniejsze funkcje aplikacji: zamówienie faktury VAT do biletu z aplikacji, łatwą wymianę lub rezygnację z biletu, nowe kanały płatności czy możliwość zamówienia posiłku poprzez aplikację. Użytkownicy IC Mobile Navigator będą mogli dokonać migracji konta do Pekapki.

Mamy nadzieję, że z czasem cała oferta PKP Intercity znajdzie się w jednej aplikacji i nie będzie sytuacji, w której bilet kupimy tylko w kasie, a nie przez internet. Sukcesywnie chcemy zrównywać kanał sprzedaży zdalnej z kasową – dodał Tomasz Gontarz. – Zakładamy, że aplikacja będzie gotowa jeszcze w tym roku, aktualnie jesteśmy na finiszu prac programistycznych, jednocześnie aplikację intensywnie testujemy – dodał wiceprezes Tomasz Gontarz.

Wróć do strony głównej