PKP Intercity: dodatkowa pula tanich biletów
PKP Intercity jest bardzo zadowolone z wyników w tym roku. Już teraz przewiozło ponad 50 mln pasażerów, dzięki czemu rekord z roku 2019 został pobity jeszcze przed końcem grudnia. Przewoźnik liczy na wyśrubowanie rekordu aż do 60 mln pasażerów, w tym celu, pomóc ma wprowadzenie dodatkowej puli tanich biletów.
Podczas Kongresu Kolejowego w Warszawie, przewoźnik poinformował, że liczba pasażerów osiągnęła 50 milionów w dniu 11 listopada.
– Chcielibyśmy z końcem roku osiągnąć liczbę 60 milionów pasażerów. Nie wiem, czy ją przekroczymy, to zależy to od tego, jak będzie wyglądać grudzień. Jest to jednak miesiąc i świąteczny, i feryjny, więc jesteśmy dobrej myśli. 1 października podjęliśmy decyzję, że do sprzedaży wejdzie milion biletów w superpromocyjnych cenach. Z puli miliona biletów sprzedanych zostało około 920 tysięcy. Biorąc pod uwagę to, że mamy jeszcze prawie połowę listopada przed sobą oraz to, że świętujemy przewiezienie 50-milionowego pasażera, zdecydowaliśmy się na dołożenie dodatkowych 200 tysięcy tanich biletów do systemu – powiedział Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
PKP Intercity podsumowało wyniki sprzedażowe: we wrześniu z usług przewoźnika skorzystało 4,8 miliona pasażerów, w październiku 5,2. Dla października była to największa liczba w historii. Frekwencja dowodzi jak duży wpływ na obłożenie miały tanie bilety oraz szeroko zakrojona kampania reklamowa w telewizji, radio i Internecie.
Przedstawiciele Intercity poinformowali, że z chęcią będą wracać do takich promocji w okresach, gdy historycznie są mniejsze potoki pasażerskie: wiosna, jesień.