400 pociągów dziennie w nowym rozkładzie PKP Intercity
Dodatkowe połączenia międzynarodowe, odrestaurowane składy oraz całkiem nowe pociągi — tak wygląda rozkład jazdy PKP Intercity na sezon 2022/2023.
W nowym rozkładzie jazdy, każdego dnia na tory wyjedzie średnio 400 pociągów. Nowe składy oraz kolejne zmodernizowane zespoły trakcyjne, systematycznie będą pojawiać się na torach, zwiększając komfort podróżowania. Analizując połączenia ekonomiczne, widać wyraźny wzrost udziału kategorii IC wśród pociągów jeżdżących m.in. z i do Warszawy, Krakowa, Poznania, Łodzi, Szczecina, Bydgoszczy, Olsztyna czy Kielc.
Dla stale rosnącego, wielomilionowego grona pasażerów pociągów PKP Intercity standardowym doświadczeniem stają się nowoczesne pojazdy, którymi wybierają się w podróż. Od 2016 roku intensywnie inwestujemy w unowocześnienie floty pociągów i efekty są widoczne gołym okiem – nowy roczny rozkład jazdy po raz kolejny przynosi zwiększenie liczby komfortowych połączeń. Co ważne, nowości w ofercie nie obejmują jedynie połączeń po Polsce, lecz także pociągi międzynarodowe – dużym zainteresowaniem może się cieszyć połączenie do Wilna – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.
W nowej rozpisce znajdzie się więcej połączeń EIP z Warszawy do Trójmiasta i Krakowa. Połączenia te obsługiwane będą składami EIP. Te łączące Warszawę z Krakowem wyjadą na tory już 11 grudnia, zaś do Gdyni zainaugurowane zostaną w marcu. Będzie to odpowiednio 14 i 13 par pociągów.
Nowością w rozkładzie będzie połączenie Kraków — Wilno — Kraków, które umożliwi podróże między Polską a Litwą z jedną przesiadką. Trasa obsługiwana będzie pociągiem IC Hańcza, który do tej pory kursował pomiędzy Krakowem a Suwałkami.
Mieszkańcy Poznania zyskają dodatkowe połączenie z Warszawą oraz Berlinem. Dogodniejsza będzie też podróż z Krakowa do Pragi, dzięki wydłużeniu relacji pociągu TLK Galicja.
Więcej o nowym rozkładzie przeczytać można w komunikacje prasowym PKP Intercity.