2018-03-13

Austrian Airlines obchodzi 60 urodziny

Austrian Airlines obchodzi 60. urodziny To już od 60. lat! Linie Austrian Airlines znane są pasażerom z podróży do Wiednia oraz na cały świat. Aktualnie na pokładach myAustrian podróżuje ok. 30 tys. pasażerów na dobę. Codziennie 80 samolotów austriackiej linii odbywa 360 rejsów w 130 kierunkach na całym świecie.

Początki rozbudowy floty Austrian Airlines
Pierwszy samolot Vickers Viscount, który w barwach Austrian Airlines obrał kierunek Londyn, datuje się na 30 marca 1958 roku. Cała flota austriackich linii liczyła wówczas cztery samoloty turbośmigłowe, realizujące połączenia do Rzymu, Paryża, Frankfurtu, Hamburga, Zurychu i Warszawy. W roku 1963 do składu Austrian Airlines dołączyły Caravelle, a w 1969 roku Austrian Airlines odbyło swój pierwszy lot nad oceanem. Przelot do Nowego Jorku był możliwy dzięki wypożyczonemu Boeingowi 707. Natomiast w 1971 roku flotę Austrian Airlines zasiliły nowoczesne samoloty McDonnell Douglas DC‑9, dzięki czemu rozszerzono sieć połączeń o Bejrut i Stambuł. W latach 80. w cyklu kolejnych zmian i modernizacji wcześniejszy model samolotu zastąpił McDonnell Douglas MD-80, a w latach 90. w barwach Austrian Airlines latały już Airbusy 320/321 i Fokkery 70. Zasobna flota linii pozwoliła na realizację pozostałych połączeń międzykontynentalnych.

Flota Austrian Airlines współcześnie Obecna flota Austrian Airlines liczy 83 samoloty, w skład której wchodzą:

Samoloty na trasy średniego i krótkiego zasięgu

Samoloty dalekiego zasięgu

3 samoloty Airbus 321-211

5 samolotów Boeing 777-200ER

3 samoloty Airbus 321-111

6 samolotów Boeing 767-300ER

7 samolotów Airbus 319-111  17 samolotów Embraer 195 18 samolotów Bombardier Q400 23 samoloty Airbus 320-200

Załoga Austrian Airlines: stewardesy, których znakiem rozpoznawczym jest uśmiech
W 1958, gdy Austrian Arlines rekrutował pierwszy zespół stewardes, restrykcje w stosunku do kandydatek były bardzo wygórowane, a w porównaniu do aktualnych regulacji prawnych - niemożliwe do zrealizowania. Kandydatki nie mogły mieć dzieci i musiały być pannami (małżeństwo było dozwolone dopiero po ukończeniu dwóch lat pracy). Przyszłe stewardesy nie mogły mieć mniej niż 21 ale też nie więcej niż 27 lat. Górna granica wagi przyszłej stewardesy nie mogła przekroczyć 63 kg, a wzrost musiał mieścić się w skali od 1,57 m do 1,73 m. Dochodziły wymagania językowe, kandydatki musiały znać płynnie angielski, francuski/rosyjski. Przed rozpoczęciem pracy na pokładzie samolotu stewardesy musiały przejść obowiązkowy kurs pierwszej pomocy, który obejmował umiejętności wykonywania zabiegu tracheotomii czy postępowania w przypadku ataku padaczki. Pierwsze mundury załogi były ciemnoniebieskie. Zaś w roku 1969 Austrian Airlines podjął jednak decyzję o zmianie wizerunku i sięgnął do swoich austriackich korzeni i narodowych barw. Nowe mundury do dziś dzień są w kolorze czerwonym, za to ich krój i fason zmieniał się na przestrzeni lat. Od samego początku zwracano jednak uwagę, iż znakiem rozpoznawczym personelu pokładowego Austrian Airlines jest serdeczny uśmiech. Stewardesy (…) z uroczym wiedeńskim uśmiechem, są ubrane z bezpretensjonalną prostotą, ich makijaż jest dyskretny (...) Ten wiedeński uśmiech i gościnność towarzyszą nam w podróżach po świecie (…). Recenzja lotu z 1958 roku jest nadal aktualnym motto Austrian Airlines, a pogodne usposobienie i ciepły uśmiech stewardes synonimem austriackiego profesjonalizmy i gościnności.

Nowe technologie na pokładzie Austrian Airlines
60 lat temu, gdy Austrian Airlines startował w swój debiutancki rejs, pracownicy linii lotniczej byli dla pasażerów pierwszym kontaktem w procesie planowania i organizacji podróży a także wsparciem w trakcie lotu. Dziś nowoczesne technologie w znacznym stopniu ułatwiły procesy zarządzania rezerwacją online. Na pokładzie, zanim stewardessy zaproponują gazety i czasopisma, eJournal możemy pobrać przed odlotem, by już na pokładzie cieszyć się dostępem do około 350 tytułów na własnym czytniku tj. smartfonie lub tablecie. W czasie podróży nie tracimy też kontaktu z bliskimi czy też obowiązkami służbowymi. Na każdej krótkiej trasie obsługiwanej przez myAustrian można skorzystać z sieci Wi -Fi, a dzięki FlyNet i trzem atrakcyjnym pakietom Internetu mamy dostęp do skrzynki e-mail, stron www czy transmisji danych.

Back to homepage