Lufthansa jedyną linią w Europie z 5 gwiazdkami od Skytrax
Skytrax przyznaje ocenę jakości za najwyższy poziom usług i najwyższy komfort
Dzisiaj, jako pierwsza linia lotnicza spoza Azji, Lufthansa otrzymała pięciogwiazdkowy certyfikat od Skytrax, brytyjskiej firmy consultingowej w dziedzinie lotnictwa. Dzięki temu Lufthansa znalazła się w gronie 10 linii lotniczych, którym przyznano tę pożądaną ocenę. Jury Skytrax pięcioma gwiazdkami przez lata oceniało Pierwszą Klasę Lufthansy – teraz cała linia otrzymała ten sam certyfikat.
„Nagroda jest zasłużonym uznaniem naszych wysiłków, aby Lufthansa ponownie stała się jedną z wiodących linii lotniczych premium na świecie” – powiedział Carsten Spohr, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Deutsche Lufthansa AG. „Osiągnęliśmy to, ponieważ dokonaliśmy ogromnych inwestycji w naszą flotę, odnowiliśmy wszystkie klasy podróży, wprowadziliśmy innowacyjne usługi cyfrowe, otworzyliśmy nowe saloniki, a także podnieśliśmy poziom usług zarówno na pokładzie, jak i na lotniskach. Połączenie oferty premium z profesjonalizmem naszych pracowników zaowocowało uzyskaniem przez Lufthansę statusu 5-gwiazdkowej linii lotniczej” – dodał Spohr. „Wszyscy w Lufthansie mogą być dumni z tego certyfikatu, szczególnie nasi koledzy pracujący na pokładzie, w kokpicie i na lotniskach, którzy każdego dnia spełniają nasze obietnice usług premium w trakcie kontaktu z naszymi pasażerami. Jestem przekonany, że najważniejszym czynnikiem, dzięki któremu otrzymaliśmy piątą gwiazdkę jest fakt, że mamy najlepszych pracowników.”
Edward Plaisted, prezes Skytrax: „Osiągnięcie statusu pierwszej w Europie 5-gwiazdkowej linii lotniczej przez Lufthansę jest nie tylko wielkim wyróżnieniem, ale również uznaniem dla ulepszeń jakie zostały wprowadzone w ostatnich latach. Szczególnie, że dotyczą one wszystkich obszarów usług dla pasażerów.”
Testerzy Skytrax odbywają podróż z perspektywy pasażera. W swoich ocenach biorą pod uwagę jakość usług danej linii lotniczej – zarówno naziemnych, jak i tych na pokładzie. Oceny są przyznawane nawet w 800 kategoriach. Obejmują one serwis pokładowy, komfort foteli, posiłki, bezpieczeństwo, pokładowe systemy rozrywki, ofertę zakupów bezcłowych i wiele innych usług. Konsekwencja i stałość, z jaką Lufthansa wdrażała modernizację swoich produktów, były kluczowe dla Skytrax przy podejmowaniu decyzji o przyznaniu przewoźnikowi pięciu gwiazdek. Dla przykładu, kabiny Klasy Pierwszej, Klasy Biznes, Ekonomicznej Premium i Ekonomicznej zostały w ciągu ostatnich kilku lat kompleksowo zmodernizowane. Lufthansa poszerzyła również ofertę swojego serwisu restauracyjnego z Klasy Pierwszej na Klasę Biznes, poprawiając jakość spersonalizowanej obsługi pasażerów. Ważne jest również spojrzenie w przód: na nową Klasę Biznes, która będzie wdrażana w 2020 roku na pokładzie Boeingów 777-9, a także na nowe Klasy Ekonomiczną Premium i Ekonomiczną. Lufthansa zdobyła także punkty dzięki nowej aplikacji i szerokiej gamie usług mobilnych dostępnych zarówno na ziemi, jak i na pokładzie. Ich celem jest wzrost wykorzystywania możliwości cyfrowych do rozwoju spersonalizowanych ofert i usług dla pasażerów Lufthansy.
Oprócz ocen linii lotniczych, Skytrax - agencja ratingowa specjalizująca się w lotnictwie, publikuje coroczny ranking najpopularniejszych linii lotniczych. W konkursie World Airline Awards 2017, opartym na odpowiedziach 19,8 milionów pasażerów ze 105 różnych krajów, Lufthansa zdobyła nagrodę dla najlepszej linii lotniczej w Europie - i siódmej na całym świecie. Od lat 90. Skytrax prowadzi badania pasażerów pod kątem jakości linii lotniczych i lotnisk. W 1999 roku firma po raz pierwszy przyznała certyfikaty pięciu gwiazdek. Dotychczas tylko dziesięciu liniom lotniczym na całym świecie udało się uzyskać najwyższą ocenę.